sunnuntai 26. elokuuta 2012

Kun kerran muillakin

Piti ittellekki virkata myssy afrikkalaiskukalla.

Kati Krassutellen blogista (krassutellen.blogspot.fi) teki samanlaisia kesämmällä.

perjantai 24. elokuuta 2012

Surinaa maidosta

Aiemmin kerroin Lego Friendsien yhteydessä Buzzadorista, ja siitä kuinka saan silloin tällöin uusia tuotteita testattavaksi. Nyt saimme kokeiluun Piltti Maitojuomaa.

Innolla noudimme paketin (meillä tykätään Piltin hedelmä- ja marjasoseista kovasti). Mutta voi pettymystä, minä joka suosin AINA lähellä tuotettua - en löytänyt joutsenlippua enkä avainlippua mistään. Lähempi tarkastelu paljasti että tämä tuote tehdään Espanjassa. (!!!)



Maussa ei ollut moittimista, nuorimmalle maistui. Muutkin lapset kokeilivat mutta ei oikein ollut heille mieleistä. Ja itse testasin kahvimaidoksi, kävi siihenkin.



Plussaa on säilytys huoneenlämmössä, voi ottaa evääksi mukaan, pitkä miinus on ettei ole kotimaista tuotantoa (kai Suomesta nyt maitoa löytyisi ja ammattitaitoa sen jalostamiseen).

lauantai 18. elokuuta 2012

Kesäretkellä Vaasassa

Löytyi aarre (jo aiemmin kesällä sanomalehdessä oli juttua kyseisestä paikasta).

Kahvia, teetä, suklaata, erinomaista palvelua, hyviä tarinoita ja tunnelmaa. Tunnelmaa!

Käymisen arvoinen, tiedän että me mennään uudelleen.

perjantai 10. elokuuta 2012

Rakkaus on täynnä pieniä virheitä

Lämmin vaunupeitto valmistui vihdoin, ystävän vauvalle veimme lahjaksi (olimme jo kylässä kun vasta viimeistelin, ai miten niin viimetipassa?).

Tämän oli tarkoitus olla noin 60 cm leveä ja 80 cm korkea.
Joten siitä tuli 106 cm leveä ja tämän huomattuani tein korkeutta vain 62 cm.
Ohohupsis.

Lisäksi vauhdikkaasti kun yritin tehdä - tekohetket oli harvassa - on peitossa runsaasti virheitä.
Ohohupsis osa 2.

Lankana omista varastoista reilu 350 g Novita Wool Sävy ja virkkuukoukku 3,5. Mallivirkkaus omasta vanhasta vaunupeitosta 70-luvulta (muistatteko sen oranssin joka täällä on silloin tällöin vilahdellut?).

sunnuntai 5. elokuuta 2012

Kertakäyttöisiä käsitöitä

Tai tutkimuksen mukaan viisi kertaa tai niillä main.

(Jos epäilet saavasi meiltä joululahjoja ensi jouluna ja haluat pitää yllätyksenä niin silmät kiinni!)

Ei ihan teepusseja mutta sinne päin, löylyveteen laitettavia koivunlehtipusseja! Kuivattuja koivunlehtiä kertakäyttöisestä lakanasta tehtyyn pussiin ommeltuna. Ennen saunomista kun antaa 15 minuuttia liota niin hyväntuoksuiset löylyt saa palkaksi :)

torstai 26. heinäkuuta 2012

Ulkovirkkausta

Jotain pientä ihan vähäsen aina välillä. Mutta kuitenkin edes jotain ja edes vähän.

sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

Melkein käsitöitä

Kaikenlaisten hommien lomassa ehdittiin vihdoin juhlia syntymäpäiviäkin. Täytekakun koristelut tyttären käsialaa.