sunnuntai 5. huhtikuuta 2015

Koska minä olen minä

Perjantaina vieraili Vihreä vaalibussi Seinäjoella, ja sinne leivoin hieman kastettavaa kaffikuppiin.

Ensimmäisenä leivoin kaurarusinakeksejä.

Ja koska minä olen minä, muuttui resepti hieman matkan varrella.
- tein kaksinkertaisena
- fariinisokerin puuttuessa käytin tavallista 3 dl ja 1 dl siirappia
- rusinoita laitoin koko satsiin vain ehkä desin tai puoli. 


Lisäksi tein pienempiä mitä ohjeessa annettiin ymmärtää.

Lisäksi leivoin suppilovahveroista muffinsseja.

Niihin ohjeenpohjaa löytyi Valion sivuilta.
Ja muutokset:
- tuplasin myös tämän ohjeen
- käytin voita
- käytin kuivattuja suppilovahveroita, ehkä noin puoltoista desiä
- leivinjauheen ollessa lopussa käytin ruokasoodaa (joka ei nyt haittaa kun oli kermaviiliäkin taikinassa)



Ei kommentteja: